Wczytywanie strony
x Ta strona wykorzystuje pliki cookies m.in. do celów statystycznych. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki.
Integracja bilateralna
Integracja bilateralna jest to umiejętność koordynacji i współpracy obu stron ciała (góra- dół, przód-tył, lewo-prawo). Umożliwia wykonywanie ćwiczeń przez jedną stronę ciała, niezależnie od ruchów drugiej oraz zdolność koordynacji obu części podczas wykonywania wielu sekwencji ruchu. Czynnościami wymagającymi takiej współpracy są np. cięcie nożyczkami, szycie, kopanie piłki.

Dzieci z problemami dwustronnej integracji często nie wykorzystują w pełni swoich możliwości; nie mają wykształconej dominacji ręki, mają problem z ruchami dwustronnymi, przekraczaniem linii środka, odróżnieniem strony prawej i lewej, koordynacją ruchową, wykazuję niezborność ruchowa, niemożność wykonywania niezależnych czy naprzemiennych ruchów. Trudności z integracją bilateralną mogą potęgować takie problemy jak: nierozumienie instrukcji, problemy z czytaniem, pisaniem czy mówieniem.

Jest to program zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Wiele osób, u których występują opóźnienia rozwoju, mają trudności w nauce lub odnoszą niepowodzenia, w tym dzieci z dysleksją, dyspraksją, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD.

Co nam daje bilateralna integracja:
  • poprawia współpracę części ciała w płaszczyznach góra/dół, lewo/prawo, przód/tył
  • poprawia się pamięć sekwencyjna i planowanie ruchu (motoryki dużej, małej i oralnej)
  • świadomość swojego ciała (gdzie się zaczynam, a gdzie kończę, znam schemat ciała, orientuję się w przestrzeni)
  • poprawia równowagę statyczną i dynamiczną.
  • lepszą kontrolę postawy
  • lepszą współpracę między półkulami mózgu
  • poprawia się automatyzacja ruchów
  • poprawia możliwości wielozadaniowości

Zajęcia prowadzi:
Katarzyna Kraszewska-Młot - fizjoterapeuta, certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej, integracji bilateralnej, oligofrenopedagog, pedagog specjalny. Posiada doświadczenie w koordynowaniu zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Od 2012 zajmuje się terapią oraz rehabilitacją dzieci ze spektrum Autyzmu oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi dbając o rozwój dziecka we wszystkich sferach. Prowadzi szkolenia dla rodziców oraz nauczycieli z zakresu integracji sensorycznej.
wróć